Vendula Hráčková
Základní škola Brigádníků, Praha
Vystudovala Přírodovědnou fakultu Ostravské univerzity se zaměřením Fyzika – Biologie. Od roku 2016 učí na 2. stupni ZŠ Brigádníků na Praze 10, předměty Fyzika, Přírodopis, Přírodní vědy a je vedoucím školního parlamentu. Jako učitelka přírodních věd se snaží s žáky pracovat jako s vědci. Učí je dle motta od Ketteringa: „Každý, kdo chce být vědcem, musí být ochoten devětadevadesátkrát selhat, než dosáhne jednoho úspěchu.“ Tím se snaží svým žákům říct, že chybami se člověk učí a posouvají ho výš a blíže úspěchu. Práci s chybou se hodně věnují i díky badatelsky orientované výuce, která cílí na učení se zážitkově, pomocí vlastního úsilí a v souvislostech. Pro tuto formu výuky vytvořila vlastní Badatelský deník, publikaci, která je určena pro žáky a učitele fyziky, jenž se nyní připravuje k vydání.
Pomocí badatelských aktivit zaměřujících se na rozvoj gramotností ve fyzice spolupracuje s NPI a je součástí projektu Skills Builder a Škola nás baví. Nově na své škole otevřela centrum kolegiální podpory Elixír pro učitele nejen přírodních věd, kde společně bádají a vyměňují si inspiraci pro práci s žáky od MŠ až po SŠ.